Podle dní
Podle místa
- Kino Máj
- Divadélko Minimax
- Letní kino (Střelecký ostrov)
- Kinokavárna v kině Máj
- Knihovna K. H. Máchy

Písně z druhého patra
Režie: Roy Andersson
Švédsko/Norsko/Dánsko, 2000, 98 min., Blu-ray
"Není lehké být člověkem." Písně z druhého patra jsou přelomovým a divácky nejúspěšnějším filmem kultovního švédského autora Roye Anderssona. Tato vysoce stylizovaná a formálně velice výrazná groteska nabízí jízlivě absurdní pohled na útrapy lidských bytostí. Anderssonův cit pro mizanscénu a vnitrozáběrovou montáž v dlouhých statických záběrech je pozoruhodný a světově proslulý. Cena poroty z IFF Cannes 2000.
S úvodem Alana Sýse.

Putování papírového draka
Režie: různí
60 min., MP4
Putování papírového draka je program krátkých, tematicky i stylisticky rozmanitých animovaných filmů určený pro nejmenší diváky. Pásmo představuje současné snímky ze střední a východní Evropy. Vhodné je pro děti od čtyř let. Dramaturgie se pečlivě ujali Martina Peštaj, mediální psycholožka a vedoucí programu pro děti a mládež ve Slovinské národní televizi, a Igor Prassel, ředitel mezinárodního festivalu animovaných filmů Animateka.
S lektorským doprovodem Malvíny Balvínové - dramaturgyně a členky programové rady Anifilmu - mezinárodního festivalu animovaných filmů. Projekce je doplněná aktivitami a krátkými diskusemi po každém filmu. Interaktivní prožití projekcí!
Koyaa – Neposedný papír
Režie: Kolja Saksida, Slovinsko, 2019, 3 min
Pan Noc má volný den
Režie: Ignas Meilunas, Litva, 2016, 2 min
Pouštět draka
Režie: Martin Smatana, Česká republika, Slovensko, Polsko, 2019, 14 min
Ťuk ťuk
Režie: Ivana Guljašević, Chorvatsko, 2018, 4 min
Mitch-Match: Epizoda 6
Režie: Géza M. Tóth, Maďarsko, 2020, 2 min
Pod mrakem
Režie: Filip Diviak, Zuzana Čupová, Česká republika, 2018, 4 min
Prince Ki-Ki-Do: Na útěku
Režie: Grega Mastnak, Slovinsko, 2018, 5 min

THX 1138
Režie: George Lucas
USA, 1971, 85 min., MP4
Dříve než se George Lucas vrhl na vyprávění příběhů v předaleké galaxii natočil dva méně známé nezávislé filmy. Jedním z nich je jeho celovečerní debut THX 1138, ve kterém se nebojí uplatňovat výrazné experimentální postupy a vytvářet zajímavé zvukové montáže. Film se odehrává v dystopické budoucnosti připomínající orwellovský svět, v němž hlavní hrdina s označením THX 1138 vykonává za stálého dozoru poslušně svou práci. Do té doby, než zakusí zakázané ovoce – zamiluje se a vyspí se s LUH 3417. Dává se proto na útěk. Je ale možné vůbec nalézt cestu ven? Kromě výrazného námětu a formy Lucas zaujme hlavně vizuální stylizací do spektra studených barev. Zdi kolem jsou bílé, uniformy rovněž a stejně tak bezbarvý, dokonale hrůzně sterilní design pokojů.
Tento snímek uvede ve spolupráci s Filmovým festivalem Litoměřice Velvyslanectví USA v České republice a Americké centrum. Velvyslanectví USA je partnerem a zároveň spoluorganizátorem této filmové projekce.

Běda mi!
Režie: Jean-Luc Godard
Francie/Švýcarsko, 1993, 95 min., Blu-ray
Jedna z nejgeniálnějších filmových provokací francouzského vizionáře Jeana-Luca Godarda. Nevídané souznění obrazu, hudby i ruchů, vznešenosti i legrace, nekonečna i pomíjivosti. Romance, o které nelze mnoho říci, musí se zažít a netřeba ji chápat. Gérard Depardieu v nejpodivnější roli v jaké ho kdy uvidíte.
S úvodem Davida Čeňka - filmového historika a pedagoga, proděkana pro zahraniční vztahy FAMU.

F jako falzifikát
Režie: Orson Welles
Francie/Írán/Západní Německo, 1974, 85 min., Blu-ray
Podvody a švindl, manipulace a triky a vůbec mystifikace jsou hlavní témata filmu, který je posledním režijním počinem známého Orsona Wellse. Režisér si pohrává především s formou, kdy pomocí postupů používaných v dokumentárních i hraných filmech si hraje s diváky. Hlavní dějovou linii o případu padělatele uměleckých děl Elmyra de Hory prolíná Welles s esejistickými úvahy o pravdivosti obecně, i o principech filmového vyprávění. Co je falzifikát a co originál?

Stará radost
Režie: Kelly Reichardt
USA, 2006, 76 min., DCP
Stará radost je druhým celovečerním filmem etablované režisérky amerického nezávislého filmu Kelly Reichardt. Je meditativní, citlivou sondou do duše obyčejné Ameriky. Je podmanivou studií starého kamarádství. Je životem ve své všední kráse a zároveň smrtí v krásné všednosti. Nejlepší film IFF Rotterdam 2006.
S úvodem Jakuba Jiráska - filmového režiséra a studenta FAMU.

Kola, pračky a jiné bytosti
Režie: různí
85 min., MP4
Pásmo Kola, pračky a jiné bytosti představuje různé animační techniky, jejichž pomocí nám filmaři z Chorvatska, České republiky, Rumunska, Slovinska a Slovenska prezentují svůj světonázor. Výběr obsahuje 10 krátkých filmů se zajímavými příběhy a zpracovaných technikami od stop-motion až po 3D animaci. Některé filmy jsou humorně laděné, jiné se věnují závažným problémům, s nimiž se každodenně potýkáme.
U tohoto programu se můžete pohodlně usadit, uvolnit se a užít si kvalitní filmařinu, ale zároveň se také nad filmy zamyslet a později o nich diskutovat, ať už se svými přáteli milujícími film nebo s filmovými odborníky.
Kohoutí opera
Režie: Kata Gugić, Chorvatsko, 2020, 4 min
Pračka
Režie: Alexandra Májová, Česká republika, 2020, 5 min
Noční pták
Režie: Špela Čadež, Slovinsko, 2016, 9 min
Kdesi / Ceva
Režie: Paul Mureșan, Rumunsko, 2018, 9 min
Loučení
Režie: Leon Vidmar, Slovinsko, 2016, 6 min
Divoké bytosti
Režie: Marta Prokopová, Michal Blaško, Slovensko, 2019, 9 min
Blaženost nenadálé smrti
Režie: Sergiu Negulici, Rumunsko, 2016, 15 min
Cyklisti
Režie: Veljko Popovic, Chorvatsko, 2018, 7 min
Žlutá
Režie: Ivana Šebestová, Slovensko, 2017, 7 min
Dcera
Režie: Daria Kashcheeva, Česká republika, 2019, 15 min

Sním či bdím?
Režie: Richard Linklater
USA, 2001, 99 min., MP4
Richard Linklater, stálice americké nezávislé tvorby, jehož každý film je zcela odlišný, přichází tentokrát s filmem animovaným. Sním či bdím je filmovým snem, který s pomocí experimentálních filmových prostředků dekonstruuje realitu a stává se autoterapeutickou filosofickou sondou do života každého z nás.
Tento snímek uvede ve spolupráci s Filmovým festivalem Litoměřice Velvyslanectví USA v České republice a Americké centrum. Velvyslanectví USA je partnerem a zároveň spoluorganizátorem této filmové projekce.

Nová šichta + hosté
Režie: Jindřich Andrš
Česko, 2020, 91 min., DCP
25 let strávil Tomáš Hisem pod zemí jako horník na Ostravsku. Trh práce se ale prudce mění, doly zavírají, havíři se rekvalifikují. Tomáš si navzdory nevěřícím pohledům svých kamarádů volí specializaci, která má k jeho původní profesi opravdu na hony daleko. Hodlá vyměnit šachtu za digitální prostor a stát se programátorem. Intimní a zároveň lehce humorný časosběrný portrét režiséra Jindřicha Andrše sleduje komorní, ale epickou odyseu obyčejného člověka. Svým nevtíravým humanismem evokuje díla klasiků britského sociálního realismu, její řízný ostravský akcent si však s ničím nespletete.
Projekce s hosty: Jindřich Andrš, režisér a Lukáš Janičík, střihač (a jeden z dramaturgů Filmového festivalu Litoměřice)

Poslední večery na Zemi
Režie: Gan Bi
Čína, 2018, 133 min., DCP
Luo Hongwu se po dvou desetiletích vrací do svého rodného města Kaili. Vzpomíná na své dětství, na na svého nejlepšího kamaráda a na tajuplnou ženu. Domnívá se, že její jméno bylo Wan Quiwen a je odhodlán ji vypátrat a zjistit, zda se mu pouze nezdála. A pokud ne, tak zjistit, zda si na něj po těch letech vzpomene. Hypnotický romantizující neo noir nejtalentovanějšího ze současných čínských filmařů Gan Biho je magickou meditací o prostoru a času i enigmatickou básní o ztrátě a bolesti. Film jako sen utkaný z nespolehlivé paměti a ještě nespolehlivější skutečnosti – barevně, světelně i kompozičně uhrančivý přelud vrcholící více než 50 minut trvajícím záběrem natočeným bez jediného střihu ve 3D.

Prago Union s kapelou
20:30, Letní kino (Střelecký ostrov)
Ty Prago Union fungujou. Oni fungujou nějak hodně, i když by vlastně podle všech pravidel hudebního průmyslu vlastně vůbec fungovat neměli. Jejich šéf není hezoun ze žurnálu a stát se “sexsymbolem” už “kousající bezzubý básník” Kato asi taky nestihne. Jejich pecky rádia nehrajou a na trpitele to neuhrají – dramaturgové je nebojkotují, tyhle dva světy se prostě jen naprosto míjí. Jejich muzika tam nepatří, má tak daleko k “populární”, jak to jen jde. Nemají hit a pozor: nemají ani pořádný skandál. Jsou dřevní, jsou zemitý, páchnou člověčinou a fanoušky maj skalní. Mají doma dvě ceny Anděl a kritika je uctívá. Prago Union v červnu 2021 vydali svoje sedmé studiové album Made in Strašnice.
Kde se vzali, jak se vzali a jak je tohle všechno vůbec možný? Na těch Prago Union musí něco bejt. Přijďte se na ně podívat, jak jim to bude fungovat v Litoměřicích na Filmovém festivalu. A jistá spojitost téhle kapely s filmem by tu byla...

Černá kočka, bílý kocour
Režie: Emir Kusturica
Fed. rep. Jugoslávie/Francie/Německo/Rakousko/Řecko, 1998, 123 min., MP4
22:15, Letní kino (Střelecký ostrov)
Staříci Grga a Zaria jsou přátelé od nepaměti. Čtvrt století se neviděli. O to víc se těší na setkání, které se však odehraje za velmi pohnutých událostí, kterým jiné - neméně pohnuté události - předcházejí... Zariův Matko potřebuje nutně peníze a tak se obrátí na cikánského kmotra Grgu se lží, že Zaria je po smrti, a ten mu je půjčí. Brzy se však ukáže, že dluh nemůže vrátit a tak se má vykoupit sňatkem s liliputánkou Beruškou. I když se ani jednomu do takového manželství nechce, nastává den svatby. Svatby neobvyklé, bouřlivé, při které každý z aktérů tohoto temperamentního a humorného vyprávění naplní svůj osud. Na filmu není důležitý ani tak samotný příběh, jako jeho až neskutečné postavy, které se ocitají v nepřetržitém toku událostí, myšlenek, představ, lidských citů a bujarého veselí, plynoucích v neutuchajícím rytmu obrazů a umocněných strhující hudbou.